Oktatóink

Tanáraink valamennyien aktív zenészek, alkotóművészek, akik a zenélésen túl a tanítást is hivatásuknak tekintik.

Árvai Krisztián

Árvai Krisztián

elektronikus zene, zenei producer tanár, zenekari gyakorlatvezető

Balogh Péter

Balogh Péter

gitár tanár, zenekari gyakorlatvezető

Galambos Zoltán

Galambos Zoltán

popzeneszerzés, zongora, zeneelmélet tanár

Hermann Tamás

Hermann Tamás

ének és zongora tanár

Járinka Erik

Járinka Erik

gitár tanár

Kocska Ádám

Kocska Ádám

gitár és basszusgitár tanár

Kovács Barbara

Kovács Barbara

énektanár, zenekari gyakorlatvezető

Körtvélyesi Ákos

Körtvélyesi Ákos

dobtanár

Nyeső Lázár

Nyeső Lázár

basszusgitár tanár

Sirkó Martin

Sirkó Martin

dobtanár

Szabó Fanni

Szabó Fanni

énektanár

Tóth Adrián

Tóth Adrián

zongora és billentyűs hangszerek tanár

elektronikus zene és zenei producer tanár, zenekari gyakorlatvezető

Árvai Krisztián

Zenei Producer, jelenleg a Black Nail Cabaret zenekar állandó zeneszerzője, producere.

12 éves korom óta foglalkozom elektronikus hangszerekkel. Ez az érdeklődés azóta is tart, napi szinten fedezek fel új dolgokat, tesztelek új hangszereket.
Hiszem azt, hogy ezt a 30 évnyi tapasztalatot át lehet adni a következő generációnak egy kurzuson keresztül, a hogyan helyett a miértekre helyezve a fókuszt. Meg tudom mutatni, hogyan lehet különböző elektronikus zenei műfajokban létrehozni önálló műveket, dalokat vagy dalkezdeményeket.

Ha valaki az elektronikus zenében látja a jövőjét, akkor ez a képzés egy műfajtól független, alapos áttekintést ad az elektronikus hangszerekről, ritmuselméletről, hangkép-elméletről, sound designról és a szükséges szoftverismeretről (Ableton, Bitwig, Logic Pro stb.), illetve fejleszti a kreativitást.

Ha úgy érzed, hogy sok a megválaszolatlan kérdés az önmegvalósítás folyamatában, akkor itt a helyed.

gitár tanár, zenekari gyakorlatvezető

Balogh Péter

10 év hangszeres tapasztalattal és zenei rutinnal a hátam mögött, gitárosaként állok a zenélni vágyók rendelkezésére. Célom, hogy a tanítással hozzájáruljak a hazai zenészközösség építéséhez. Szeretek modern dolgokat alkotni, játszani és tanítani. Nagyon fontos számomra, hogy zenélhessek, és a zene bármilyen terén tevékenykedjek. Örömmel tölt el, ha bárki, aki szembejön az életemben, az zenél, vagy imádja a zenét. Ha kedvet kaptál a gitározáshoz, fordulj hozzam bizalommal!

zongora, szintetizátor, popzeneszerzés, zeneelmélet és hallásfejlesztés tanár

Galambos Zoltán

7 éves koromban kezdtem zongorázni és énekelni a Magyar Rádióban, ahol az általános iskola végéig tanultam.
1987-ben felvettek a Bartók Béla Szakiskola Jazz-zongora, majd 1990-ben a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz-zeneszerzés szakára. Itt szereztem diplomát zeneszerzésből, hangszerelésből és pedagógiából 1994-ben.

Tanáraim olyan kiemelkedő klasszisok voltak, mint Gonda János, Szakcsi Lakatos Béla, Binder Károly, Friedrich Károly, Gőz László és Borbély Mihály, illetve Faragó Béla és Barabás Árpád, akiktől klasszikus zeneszerzést tanultam az egyetemen.

A hazai popszakmába 1987-ben kerültem a Szigeti Ferenc által alapított Kenguru együttes billentyűseként, majd rövidesen saját rockzenekart alapítottam JAM néven, amelyben frontemberként én írtam és hangszereltem a dalokat, valamint billentyűztem is.
Ebben az időben fedezett fel a szakma, amelynek köszönhetően elindult a produceri pályafutásom.

A következő évtizedekben producerként, hangszerelőként, billentyűsként, vagy vokalistaként volt szerencsém együtt dolgozni korábbi példaképeimmel, a korosztályom előadóival, és a fiatal generáció kiemelkedő alakjaival is, úgy stúdióban, mint élő koncerteken. Alapítottam saját zenekarokat, írtam és hangszereltem megrendelésre dalokat, zenei rendezője voltam számos albumnak, építettem két hangstúdiót, dolgoztam két Megasztárban, valamint független lemezkiadó, és koncertszervező cégem is volt.

Gimnáziumi éveimben országos tehetségkutató versenyt nyertem saját kompozícióim előadásával, Arany Zsiráf díjas hangmérnök, és Arany Nyíl díjas billentyűs vagyok.

Szakmai tapasztalataim:
Szigeti Ferenc, JAM, Moralisa, DÁMA, Mester és Tanítványai, Bodrogi András, Hip Hop Boyz, Lerch István, Zorán, Presser Gábor, Karácsony János, Solti János, Somló Tamás, Jamie Winchester&Hrutka Róbert Band, Kozsó, Shygys, Bestiák, Picasso Branch, AKT, Pierrot, Manhattan, Delhusa Gjon, Cotton Club Singers, Roy&Ádám, Rúzsa Magdi, Rhani Krija (Sting zenekar), Petőfi-játék (zenés darab).

Jelenleg egy nemzetközi zenei produkció létrehozásán dolgozom, Hrutka Róbert zenekarában és produkcióiban játszom billentyűsként, a SET – School of Entertainment & Technology médiaiskolájának tanáraként popzeneszerzést, remixkészítést és alkalmazott zenét tanítok, valamint havi rendszerességgel készítek zeneelméleti oktatóvideókat a Magyar Producer Workshop számára.

énektanár

Hermann Tamás

Zenei pályafutásomat 18 éve kezdtem. Akkor még csak zongorán kezdtem el tanulni, idővel ehhez csatlakozott az énektanulás. 11 éves korom óta részese lehetek az aktív magyar zenei életnek. Nagyon sok jó zenészt ismerhettem meg, és rengeteget tanulhattam tőlük.

Mindig motivált, hogy minél több zenésztől minél többet tanulhassak, hiszen a sok apró a részletből áll össze idővel az egyéni stílus és ezen apró részleteken keresztül lehet a leginkább mindenkire személyre szabni a tananyagot.

Célom, hogy minél több embert megszólítsunk a zene nyelvén és egy nehéz nap után a zenével szakadjunk ki a hétköznapi szürkeségből!

gitártanár

Járinka Erik

Kb. 13 éve kezdtem el gitározni, de a gitár iránti nagy szerelem nagyjából 8 éve kezdődött, amikor elmentem egy rockkoncertre és élőben hallhattam nagyon pörgős és kreatív gitárszólókat. Ez nagy hatást gyakorolt rám, és akkora tüzet adott, hogy a mai napig alig tudom letenni a gitárt.

Az a célom a gitároktatással, hogy legalább egy kis szikrát át tudjak adni abból a tűzből, amit én kaptam pár évvel ezelőtt, mert hihetetlen nagy megnyugvást és örömöt tud adni a zene akár egy rossz nap után is.

gitár- és basszusgitáros tanár

Kocska Ádám

Érdemes-e egyáltalán zenélni?
Röviden: igen.

Köszönöm a figyelmet.

Most, hogy sikerült drámai felütéssel kezdenem, némi információval is szolgálok.
Távolról közelítek, de egészen érdekes belegondolni, hogy a jelen tudásunk szerint az ember a legkomplexebb rendszer az univerzumban. Léteznek nagyon bonyolult dolgok, de semmi sem annyira összetett, mint az ember. Kész csoda, hogy létezünk. Azok az elemek, amelyek alkotnak minket, például a könnyebb kémiai elemek, még az ősrobbanáskor születtek, a nehezebbek pedig valamelyik csillag halálakor, szupernóva-robbanáskor vagy neutroncsillagok összeolvadásából, és ki tudja, még honnan. A tudatról és a lélekről inkább nem is beszélek — az még bonyolultabb.

A kérdés jogos: miről is van szó?

Az ember itt van, az összes lehetetlen körülmény ellenére. Rendkívül szívós, szinte mindent túlél, mindenre talál megoldást: hidakat épít, jelenleg épp fúziós reaktorokkal kísérletezik, ami a Nap kicsinyített mása; mesterséges intelligenciát fejleszt. Emellett kifejezetten örül annak, ha bizonyos eszközökkel — nevezzük hangszereknek — rezgéseket kelthet, majd ezeket a rezgéseket rendszerezi, elnevezi, érzeteket társít hozzá, viccelődik vele, kifejezi, mit gondol vagy érez. Hát még mennyire örül, ha ezt az embertársaival teheti!

Nem szürreális?

A zene az egyik legkomplexebb rendszer, amit az ember valaha alkotott. Az egyik legbonyolultabb, de egyben az egyik legegyszerűbb formája a kommunikációnak. Fontosak a finommotorikus képességek, és lényeges a kapcsolat az agy és a test között. Azonban az egyik legfontosabb tényező, hogy ez egy kulturális kapcsolat minden előttünk élő emberrel. A zene nem egy statikus állapot, folyamatosan fejlődik: egymást tanítjuk, mindig is tanítottuk, és nem lesz ez másképp sohasem. Úgy igazán csak ember tud megtanítani embert zenélni.

A zene független a földrajztól és a nyelvtől, éppen ezért annyira kifejező. Egy másik szempontból pedig úgy tudunk kapcsolatot teremteni emberekkel rajta keresztül, hogy nem kell ugyanazt a nyelvet beszélnünk, sőt, még ismernünk sem kell egymást. Csak figyelni kell. Csak figyelni a másikra.

A legszebb dolog ebben az egész nagy káoszban, hogy mindig egy biztos pont lehet nekünk. Mindig van hova hazatérni, van hol megnyugodni, van hol a feszültséget levezetni. Mindig lesz egy hely, ahol új embereket ismerhetsz meg, olyan embereket, mint te magad. Mondhatnám, hogy én egész életemben kívülállónak éreztem magam — ami igaz is —, de mindig találkoztam hasonló emberekkel, és ezt kifejezetten a zenének köszönhetem.

A zene megtanít őszintének lenni, figyelni, rengeteget tanít saját magadról és más emberekről. Megtanít a pillanatban létezni (ami mostanában különösen nehéz ebben a világban). Egyébként pedig biológiai szempontból is igazolták kutatások, hogy az éneklés és a zenélés csökkenti a szorongást, és rengeteg boldogsághormont szabadít fel az ember szervezetében. Javítja az önbizalmat, a koncentrációt, új kapcsolatokat alakít ki az agyban, fejleszti a logikát és a problémamegoldó képességet.

Ja, és van egy nagyon jó érv is: az AI soha nem lesz képes olyan komplex improvizációra, mint az ember. Lehet egy zenét legenerálni egy adott adathalmazból — ez egyszerű (és egyébként is emberek által készített zenékből származik) —, de magas fokú improvizációra nem lesz képes. Azt mindig meghatározza az adott kultúra, a zenei közeg, az emberek, akik részt vesznek benne, az ember ízlése, előzetes tudása, motivációja és érzelmi állapota. A zenei improvizáció a legbonyolultabb dolog, ami létezhet.

Hosszú bemutatkozás ez?
Költői kérdésemmel zárom a hosszú bemutatkozásomat. Nem hosszú. Lehetett volna hosszabb is. Mindenki örüljön, hogy csak ennyi lett.

Ui.: Ha szeretnél gitározni, basszusgitározni, zenét írni vagy a zeneelméletet összekötni a gyakorlattal — who you gonna call?

Ui2.: Ha véletlenül érdekelne, milyen zenekarokban tevékenykedem: Gorg & Benzol, Szlimmy, Universe 25, Space Cowboy, K-Moringa.

énektanár, zenekari gyakorlatvezető

Kovács Barbara

8 évesen kezdtem zenét tanulni zenesulis keretek között, klasszikus zongorára és szolfézsra jártam. A zongorát leváltotta a gitár, majd 17 évesen a régóta bennem motoszkáló, énektanulás iránti vágy is beteljesedett végre. 

15 éves korom óta több zenekarban is megfordultam frontemberként, elsősorban metal és rock stílusban (pl. korábban a The Tumor Called Marla, jelenleg pedig a Haikura nevű zenekarban), de gyakran énekeltem popslágereket is különböző formációkkal.

2021-ben a Kőbányai Zenei Stúdió elvégzésével váltam „papíron” is énekessé és énektanárrá. 

dobtanár

Körtvélyesi Ákos

Több mint tíz éve dobolok, már gyerekkoromtól kezdve foglalkoztatott a zene. Az ütőhangszeres alapképzés után egy kis idő zenetanulás nélkül maradt, de nem sokkal utána visszatértem ahhoz, amit igazán szeretek csinálni.

Az évek folyamán több zenekarban játszottam, különböző műfajokban. Most, hogy végeztem a tanulmányaimmal, a tanításban keresem az új kihívásokat, és a zenélés nyújtotta örömet.

basszusgitár tanár

Nyeső Lázár

„Szomorú zenészként” fúvós hangszereken kezdtem pályafutásom 15 évvel ezelőtt . A kreativitást és az önkifejezésemet a könnyűzenében találtam meg és a diákjaimnak is ebben akarok segíteni.

Tanultam Sopronban és Budapesten, zenéltem fesztiválon, klubokban és stúdióban is megannyiszor. 

A gyerekek tanulhatnak nálam technikát, elméletet is, de ami ezeknél is fontosabb, segítek megkeresni azt a motivációt amivel minden nap magukhoz veszik majd a hangszert és fejlődnek.

dobtanár

Sirkó Martin

13 éve kezdtem el dobolni, 11 éve zenélek aktívan. Ez idő alatt számos zenekarral együtt játszva, újabb és újabb stílusokban próbálhattam ki magam, színes közönség előtt, Európa minden táján.

Doboktatással 4 éve foglalkozom, célom, hogy azt az energiát és boldogságot, amit a dobolás nyújt nekem, át tudjam adni mindazoknak, akik ezt a hangszert választják.

énektanár

Szabó Fanni

Énekes, dalszerző, szövegíró. A Fannisza frontembere.

Gyermekkorom óta körbevesznek a művészetek. Belekóstoltam a színházba, a táncművészetekbe, ma is aktívan írok, szerzek dalokat és festek. 

Tanárként igyekszem a diákokkal személyreszabottan foglalkozni, inspirálni és önkifejezésre, kitartásra bátorítani őket. Szeretném segíteni kreativitásuk szabad megélését. 

zongora és billentyűs hangszerek tanár

Tóth Adrián

„Ahol a szavak elfogynak, ott kezdődik a zene… A zene olyan nyelv, amely nem beszél konkrét szavakkal. Érzelmekben beszél” – Keith Richards

Tanulmányaimat, klasszikus és könnyűzene zongoraművészként a nagyváradi Zenei Líceumban majd Népművészeti Iskola/Pedagógia és zongoraművész szakon végeztem, ezt követően (Románia) Bukarestben atesztáltam és előadóművészi „A” kat. oklevelet szereztem.

Képzett, elhivatott és lojális zongorista, billentyűs, zenész, zeneszerzőként, zeneelméletet és zongorát oktatok, több mint 35 éves tapasztalattal a show-bizniszben, és körülbelül 10 éves oktatási/korrepetálási tapasztalattal melyből 7 évet Angliában tanítottam magán tanárként, különböző korú és tudás szintű embereket.

Az évek során, kidolgoztam és továbbfejlesztettem egy könnyű, nagyon hatékony módszert arra, hogy megismertessem tanítványaimmal a zene varázslatos világát és annak elméletéti részét.

Mivel mindig is zenét szerettem volna tanítani, teljesen a helyemen érzem magam, függetlenül attól, hogy egyre növekvő terheket és megpróbáltatást jelent napjainkban ez a hivatás. Ebben segít az az attitűd, amit tanáraimtól vettem át; miszerint a tanítás olyan művészet, ami túlmutat a tudásátadáson, fő célja a személyiségfejlesztés és –fejlődés, a tanulás pedig egy életen át tartó utazás és tapasztalás…